måndag 22 december 2008

Mitt lilla hjärta <3

Nu har vi varit på BVC, allting var jätte bra och precis som det skulle :)
Nova följer sin kurva kanon :)

Sist vi var ( 28/11 ) vägde hon 6270g,var 62 cm lång och hade ett huvudomfång på 40,5cm.
Idag vägde hon 6970g, var 64,5 cm lång och hade ett huvudomfång på 41,5 cm :)

Hon blev ju även vaccinerad idag, själva vaccinationen var inga problem, det hon tyckte var jobbigt var att bli fasthållen. Hon satt i J's knä, och eftersom BVC sköterskan har problem med sina leder fick jag hålla fast Nova. Det tyckte hon inte var kul, så hon börja gråta och skreck lite, men det gick över så fort jag släppte :) Stunden precis efter lät hon bara lite missnöjd, men det gick fort över det med :)

Sen har vi varit och handlat, hem och J laga mat medans jag gjorde ischoklad i mängder som vi ska ha med på julafton :) Sen åt vi, sen har jag även gjort ett annat slags julgodis, vattnat alla blommor,diskat alla krukor och vaser, dammat och röjt upp i köket. Sorterat alla (miljarder) matlåder! Så nu är det ordning på det med :)

Och under tiden har J stor städat hela vardagsrummet, delat på soffan och dammsugit både den och där den stod. Så duktig så :)
Så idag har vi fått en hel del gjort, känns bra!

Inte långt kvar nu ju, till julafton alltså. J sa att det kanske skulle komma lite snö då med :D Hoppas!

Imorgon ska vi göra potatisgratängen som ska med på julafton eftersom vi inte äter jansson.
Sen ska vi bara slå in paketrace klapparna, sen är allt klart :)

Inga kommentarer: