måndag 1 december 2008

1 December

Idag är Nova 10 veckor :)

Inatt har vi sovit hos mina föräldrar jag och Nova, för J håller på och målar om trappen hemma och det lukta som bara den. Så då flydde vi hit :P
Ska sova här inatt igen eftersom att färgen fortfarande säkert luktar lite,och J jobbar ändå inatt så då kan vi lika gärna vara här och umgås :)

Mamma och pappa har tagit ledigt till på onsdag för och plocka upp och fixa iordning här hemma nu när dom flyttat :) Så då är det kul och umgås med dom,istället för och vara själva hemma :)

Idag har vi varit en sväng till Josefin eftersom UF var där idag :) Käkade lite,vårrullar dock, inget jag gillar eftersom jag inte gillar varma grönsaker. Men som tur var fast det ju "vanliga" grönsaker till :P Så det var och äta sånna :)
Vart lite mycket och vara så många tyckte jag, och när någon av de små började bli ledsna så hängde dom andra på. Så till slut tror jag alla var ledsna och grät och skreck :P

Sen följde jag och Nova med pappa och skjutsa syrran på mopedkurs, passade på och åka till Marcus som flyttat idag och kolla in hans lägenhet :) Huset brevid det vi bodde i, i johannelund förut. Det brann i det huset vi bodde i förut, men i en av dom andra trappuppgångarna. Det stod flera ambulanser där, flera poliser som gick omkring och massa brandmän. När jag ringde marcus sa han att de satt en rökdykare i porten och det välde ut massa rök. Rutorna var trasiga över allt, folk klättrade ut på brandstegar,och nån hoppade från första våningen. Det var även någon stackare som fick klättra ut i bara underkläderna, kallt,bara två grader ute.
Stackars människor, om inte röken och elden förstörde deras lägenheter så gjorde väl vattnet det :/

Nu har vi nyss ätit köttbullar potatis och sås, mamma som lagat :) Det är så gott med mammas köttbullar :)

Nu ska vi se på tv och snacka skit :)

Kan tillägga att jag är så dålig på monopol :P fast det är rätt skoj när man spelar det ändå :P
Passade på och spela det två ggr i helgen :)

Ha en trevlig vecka, får se hur uppdateringen blir :)

Inga kommentarer: