torsdag 18 december 2008

18 december

Om 4 dagar är Nova 3 månader :) På måndag alltså, då ska vi också till BVC och se hur stor hon har blivit :) Ska bli kul eftersom det var länge sen vi var där nu!

Nu har jag fixat med tid och plats för dopet :) Det blir den 14.e februari så på alla hjärtans dag :) Tyckte jag passade bra :)
Hoppas verkligen hon kan ha dop klänningen då :P

Jag måste be om ursäkt för mitt inlägg igår, det var inte så väldans muntert, men så är vissa dagar :P Men idag är det mycket mycket ljusare :)

Idag har jag, J och Nova varit på stan och shoppat lite julklappar :)
Köpte till min farfar, och till J, och sen ett par till till Nova :D Det är ju bara för kul och köpa julklappar till henne! :) Hon kommer bli överröst av julklappar på julafton :P Och det är vi som får sitta och öppna dom ;) hehe..

Sen bar det hem, medans jag slog in julklapparna så lagade J mat, mums!"
Sen har vi mest tagit det lugnt. Ska städa lite idag med tänkte vi :)

Imorgon kommer kusinen hem :D Vi ska nog ses på lördag, och på lördagkväll är vi bjudna till J's kompis och hans sambo, ska bli trevligt :) Nova var rätt liten sist dom träffa henne, plus att jag har aldrig varit hemma hos dom.
Får se om det blir en sväng till J's föräldrar då med när vi ändå är i trakterna.


Min karl har julsemester nu, till 7 januari, och det gör mig sååå lycklig :D
Slipper jag vara själv,sova själv en natt i veckan och ha sällskap mest hela tiden :)

Nova är fortfarande förkyld :/ Så synd om henne, får använda renässan och näsfrida flera ggr per dag,och det kommer ut massa. Hon gillar inte det alls och blir jätte ledsen! Men efter det brukar hon ju kunna andas bättre så det är det ju värt. Vissa dagar är det svårt för henne och amma med för att hon inte får någon luft ur näsan, hon får släppa tutten hela tiden för och få luft emellan åt.

Nu ni, nu ska jag dra mig :) Ha det bra allesammans :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har turen att mina närmaste vänner också fått barn eller ska få inom loppet av 1 år.
Men du går på s.k unga föräldrar? det måste vara roligt.. Jag är "för gammal" för sånt (22 ^^)
Ja jag brukar läsa din blogg. Tror jag kommenterade en gång när du precis fått Nova. Jag bor i Motala.

Elin sa...

Jaha okej,vilken tur du har :)
Jo jag gör ju det :P Men jag känner att det inte riktigt är min grej :P Hehe okej, jo jag är ju 20, har väl inte tänkt gå där alltför länge heller, bara kul och komma ut och träffa lite folk. Jaha okej va trevligt :) Jag ska börja läsa din med ;) Jaha okej va kul, det är ju inte alltför långt bort :) Du kanske har msn? =)

Fridis sa...

Vad bra att det kändes bättre idag då :D Tycker att det är lite tråkigt att våra "träffar" aldrig blir av, som när vi skulle gått på stan o de nu då .. menmen vi har väl båda mkt att göra ;) Vi får försöka ändra på det helt enkelt!
Puss

Elin sa...

Ja :) Jo det är tråkigt, njae det är nog inte för att jag har särskilt mycket och göra iaf :P Det beror nog mer på att våra tider inte passade ihop.. Men nu har ju ni snart lov så då ska vi ju kunna ses :)
Puss

Anonym sa...

Det förra inlägget samt ditt nyaste går inte läsa..det är bara massa krumerlurer!<

Elin sa...

Hmm.. Va lustigt, för andra har ju läst det och till och med kommenterat det. Jag ska kolla upp det, tack för att du sa till :)