lördag 27 december 2008

27 december

Julen är över och gud vad tiden bara försvinner bort, alldeles för fort :)
Det har varit en riktigt bra jul, även fast julkänslan aldrig riktigt infann sig.

Vi har fått massor med grejer, jag hade önskat mig rätt lite grejer, för jag kom inte på så mycket att önska mig. Så visste knappt alls vad jag kunde tänkas få, men har bara fått en massa bra saker som jag och vi är jätte nöjda med :)

Jag fick ett presentkort på PAUS,vilket var helt perfekt eftersom jag önskade mig massage :)
Sen har vi fått pengar, två dukar, en vas, ett uppläggningsfat, en våg, jimmy fick en (efterlängtad) skruvdragare av mig och jag fick ett fint halsband av honom :)
Jimmy fick också en (efterlängtad) kudde, presentkort på H&M, pengar, trisslotter, och så fick vi en stor kastrull vilket vi behövde och en ny stekpanna, vilket vi med behövde eftersom våra blivit kassa!
Nova fick massa kläder, gosedjur,leksaker,tygböcker,bitring,pengar,ett babygym och massa mer :) Det vart en jätte bra jul helt enkelt.

Nova tyckte nog det var jobbigt till och från, det var ju så varmt eftersom vi var 16 pers. och på slutet 18. Men hon var jätte snäll och sov rätt mycket :)

På juldagen åkte vi hem till j's föräldrar, och bytte julklappar,åt mat,fika och lite sådär.
Och igår var vi hos mina föräldrar igen, för då hade även mina andra kusiner från örebro kommit :) det var trevligt, vi åt kalkon, såå gott! Och hemmagjord nyponsoppa och grädde till efterrätt, mums!

Sen fick vi för oss att vi skulle gå på rean.. Men vi hade inte våra presentkort med oss, och inte barnvagnen heller. Så vi åkte hem och hämta dom först. Sen till ikano.
Usch och fy vad folk det var! Men jag hittade två bhar med matchande trosor, och det är inte ofta man hittar det längre, det stör mig att "vanliga" affärer inte har större storlekar. Köpte iaf största, dom kanske krymper när man slutat amma sen :P
Jimmy hitta en fin tjocktröja på HM med, och sen gick vi till jackandjones och där hitta han två snygga t-shirtar :) Och så var vi inne på hemtex en sväng och hitta två pack sängkläder :)

Sen hem till mina föräldrar igen och tillbringa kvällen där, mys :) Jag älskar min familj och min släkt!

Idag händer det nog inte mycket, vi ska nog bara vara hemma och ta det lugnt.. Återhämta sig lite :P en lång promenad vore skönt med :)

Inga kommentarer: