torsdag 11 december 2008

11 december

Torsdag idag då


Satte in spiralen idag, så det blir inga syskon för Novas skull än på ett tag.
Och tacka gud för det :P
Skulle aldrig klara en till graviditet nu, bara tanken på foglossning och förlossningen får mig och vilja vänta ett bra tag med syskon :P
Kan inte tänka mig hur jag skulle lyckas hoppa omkring på kryckor samtidigt som jag ska försöka bära Nova, eller knuffa på vagnen. Och så blir man ju så otroligt trött när man är gravid,hur skulle man orka två så små barn :P

Nejnej de får vänta iaf 2-3 år :)

Aja det gick väl iaf hyfsat bra och sätta in den, det var en barnmorskestuderande som gjorde det,de var hennes sista dag som "elev". Hon var suverän, försiktig och jätte snäll. Och Karin, den "riktiga" barnmorskan är också jätte snäll och trevlig, men inte alls lika försiktig.
Och eftersom "eleven" först ska göra och sen ska barnmorskan göra samma sak så gjorde det tillslut väldigt ont. Usch usch.. Men men nu sitter den där :) Och nu slipper man komma ihåg dom jäkla mini pillrena.

Efter det skulle jag försöka hitta lite julklappar på stan. Usch säger jag bara! Vilka jäkla idioter är det som gör ställen som gränden tex?
Förut fanns de så man kunde sitta runt rulltrappan där,nehe nu har dom tagit bort det. Jag flängde runt över allt och leta efter något ställe inomhus där man kunde sitta och amma.
Och eftersom det var lunchtid kunde man ju bara glömma alla resturanger och cafeer. Det finns i princip inte ett jäkla ställe och sitta på!
Till slut hittade jag en bänk efter kassan på clas ohlson, satte mig där och amma. Sen får folk glo bäst fan dom vill! Vad ska man göra då när ens barn är hungrigt och det inte finns någon annanstans och ta vägen?

Vädligt dåligt Lkpg!

aja till slut fick hon sin mat och vart nöjd, ett tag. Det är ju tokvarmt i affärerna, och så spelar dom julmusik jätte högt, plus att det är ca 100pers i varje butik och alla babblar jätte högt.
Det var ju inte lustigt att Nova inte kunde somna, så till slut vart hon övertrött. Så då sket jag i allt vad julklappar heter och tog första bästa,betala och gick.

Missade tåget precis!! Exakt samma sak hände på morgonen, fick då stå ute i kylan i 20 min och vänta. Nu var jag ju iaf på station, så då kunde jag gå in i värme kuren.


Oh vet ni :D Elektrikern har varit här idag och kollat läget! Äntligen börjar det hända saker :D
Han skulle bara kolla vad han behöver ha med sig och sådär. Sen kommer han den 29.e och fixar det!
Ringde också HSB snubben och sa att elen blir klart den 29.e så att han kan fixa hit en snickare.
Så dom kommer väl i början på januari hoppas jag. Sen hoppas jag att golvkomfort kan göra klart badrummet i januari med :) Kanske fått in lite flyt nu ändå :)

Jag har nyss avslutat en chokladkaka, som jag fick receptet av J's mamma. Hoppas den är lika god som hennes var :D


En sista grej nu bara, det var visst väldigt långt :P

Bloggen kommer förhoppningsvis byta skepnad inom kort :)

Hejsan svejsan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej :) Upptäckte precis din kommentar om statistiken, konstigt att jag inte sett den innan :P Jag har en flik där det står "statistik" där man kan gå in och kolla.
Härliga färger du har på bloggen :)
Hoppas allt är bra med dig och dom andra :)
Kram

Elin sa...

hejsan :) Jaha okej :P haha :P
Jaha det ska jag kolla upp ;) Tack så mycket :) Det blir snart stor ändring i min blogg :D Kommer bli kalas bra! Tack detsamma :) kram